نكت مصرية

نكت مصريين مضحكة ونكت أهل الصعيد 2009 و 2010، أيوه يا بوي مانا خابر ويش يقولون، من أحلى نكت العرب وأظرفها. المصريين أجدع ناس. Jokes from Egypt, Sa3edi Jokes And more from the Nile Land

قصـة مؤثــرة جـدا

ﺫﻫﺐ ﺃﺣﺪ ﺍﻷﻃﻔﺎﻝ ﺇﻟﻰ ﺃﻣﻪ ﻭﻗﺎﻝ ﻟﻬﺎ :

ﻣﺎﻣﺎ ﻣﺎﻣﺎ .. ﺃﻋﻄﻴﻨﻲ ﻧﻘﻮﺩﺍ ﺣﺘﻰ ﺃﻋﻄﻴﻬﺎ ﻟﺮﺟﻞ ﻣﺴﻜﻴﻦ ﻳﺼﺮﺥ ﻓﻲ

ﺍﻟﺸﺎﺭﻉ

ﻓﺮﺣﺖ ﺍﻷﻡ ﻟﻘﻠﺐ ﻃﻔﻠﻬﺎ ﺍﻟﻄﻴﺐ ﻭﺃﻋﻄﺘﻪ ﺍﻟﻨﻘﻮﺩ ، ﺛﻢ ﺳﺄﻟﺘﻪ

ﻭﻟﻤﺎﺫﺍ ﻳﺼﺮﺥ ﻫﺬﺍ ﺍﻟﺮﺟﻞ ﻳﺎ ﻭﻟﺪﻱ ؟






:ﻗﺎﻝ ﺍﻟﻄﻔﻞ : قاعد ینادي .. ﺁﻳﺲ ﻛﺮﻳﻢ … ﺁﻳﺲ ﻛﺮﻳﻢ
Facebook Submitter

انا كسبت مليون جنية

واحد بيقول لمراتة انا كسبت مليون جنية جهزى شنطتك بسرعة قالتلو طيب اخد الهدوم الصيفى والشتوى ؟؟ قالها خدى اللى تاخدية المهم ارجع البيت ملاقكيش

Facebook Submitter

مره واحد أسكندرانى ماشى

مره واحد أسكندرانى ماشى على البحر لقى جماعة صعايده بيهتفوا ،هريدى يابطل** هريدى يا بطل، ولما سأل عن السبب أجابوا: أحسن واحد عندكم يقدر يغطس قد أيه، فقالهم: حوالى ثلاث دقائق، فقالوا هريدى غطس من ثلاث أيام و لسه مطلعش
Facebook Submitter

غضب الصعايدة من النكت

غضب الصعايدة من النكت التي تقال عليهم و لإثبات مدى ذكائهم تقرر عمل اختبار ذكاء لهم فتم اختيار 3 منهم و كانوا من أذكيائهم
وكان السؤال الأول هو : ما هو الشئ الذى نلبسه في القدم و لونه أسود
فأجاب الأول الجذمة
السؤال الثانى ما هو الشئ الذى نلبسه في القدم و لونه بني
فأجاب الثاني الجذمة
السؤال الثالث ماهو الشئ الأبيض المستدير الذي نأخذه من الدجاج
فأجاب الثالث هل هو برباط
فقيل لا
فقال إذا هي الشبشب
Facebook Submitter

اوباما اتصل بمبارك

بيقولك اوباما اتصل بمبارك وقاله عايزك تبعتلي رجالة من عندك يساعدونى فى الانتخابات الامريكية و بعد يومين اتصل اوباما وقال لحسنى روح يا شيخ منك لله وقفل فى وشه السكة راح حسنى مبارك اتصل بالرجالة بتوعوا وقالهم ايه الاخبار قالولوا مبروك يا ريس انت كسبت الانتخابات الامريكية

Facebook Submitter

سئلوا صعيدى : ليه جت

' سئلوا صعيدى : ليه جتلت أبوك
الصعيدى : كانوا عاملين رحلة للأيتام , كنت عايز اروحها
المحققين : طب ليه جتلت عمك ؟
الصعيدى : كنت عايز ابن عمى يسافر معايا
المحققين : طب ليه كنت عايز تنتحر
الصعيدى : أصلهم لغوا الرحلة
Facebook Submitter

نكتة مقرفة

هانم صعيدية بتقول
لجوزها هات بوسة!
قام باسها.
قامت قالتلوا: هع ضحكت عليك واخدت اللبانة من ثمك!
قالها:
هع انى الى ضحكت عليكى دة كان بلغم!

Facebook Submitter

قصة لصيانة سور البيت الابيض


تم طرح مناقصة لصيانة سور البيت الابيض
تقدم 3مقاولين امريكاني و مكسيكي و مصرى للمناقصة
الامريكاني اخد مقاسات السور و تقدم بسعر 900 دولار
سأله مسئول البيت الابيض: ليه 900 دولار
قال : 400 دولار خامات+ 400 دولار عمالة و 100 دولار مكسب
و المكسيكي اخد مقاسات السور و تقدم ب 700 دولار للمناقصة
لما سأله قال: 300 دولار خامات+ 300 دولار عمالة و 100 دولار مكسب
أما المصرى فراح من غير ماياخد أي مقاسات و قال للمسئول: أنا هاخد 2700 دولار في الحوار دة
المسئول رد علية و قالة: ليه يا عم كل ده
رد علية المصرى و قالة: 1000 دولار ليا و 1000 دولار ليك و نجيب المكسيكي يعمل الشغلانة بـ 700

Facebook Submitter

بتاع سمك

مرة واحد بتاع سمك ابنه مات فماشى فى الجنازة يقول: كان صاحي وبيلعب
Facebook Submitter

عصفور باليد

بيقولك فيه واحد بلدياتنا اشترك بمسابقة من سيربح المليون وكان السؤال الثاني:
عصفور باليد ولا عشرة على..........

أ) الشجرة ب) البقرة

ج) الصفراء د) الحمراء


فقال لجورج قرداحي من أولها صعبة . ما نسأل الجمهور،
فكان جواب الجمهور 100% الجواب الأول الشجرة،
فقال لجورج مش دايماً الجمهور على حق،نحذف إجابتين. حذفله إجابتين فبقي الجواب الأول الشجرة
والجواب الثاني البقرة.
فقال لجورج يااااادي المصيبة بقى الجوابين الشاكك فيهم .
طب نتصل بصديقي ( هريدي ) فأتصل بهريدي ( إزيك يا أبو صميده كيف أخبارك ، أم صميده إزيها والعيال --)
راحت الثلاثين ثانية وملحق يسأله السؤال.
فسأله جورج قرداحي وهلا شو بدك تسوي
فجاوب راح أنسحب ياعم و آخد ال 200 ريال بتاعت السؤال الأول والمثل بيقول:

عصفور باليد ولا عشرة على الشجرة
Facebook Submitter

ز يروح حفله تنكريه بعت أخوه


صعيدي عايز يروح حفله تنكريه بعت أخوه .

Facebook Submitter

صرصار 2

مره صرصار طلع من الخلاط قال يخرب بيت إللى يدخل الملاهى تانى

Facebook Submitter

شنطة المصرية

الأشياء الموجودة في شنط الستات حسب الجنسية:

الفرنسية: مرطب شفايف, كريم يدين, لبان, واقي شمس!
اليابانية: علبة مكياج صارخ, موبيل آخر موديل, مفاتيح سياره!
الامريكية: حزمة دولارات, صاعق كهربائي,عطر مركز
المصريـــــه بقه خد عندكـــ::
اوراق مستشفى
روج مالوش غطاء
اربعه جنيه موصلات
قلم كحل صغير مبري من الجهتين
شريط بنادول فاضل فيه حباية
بقايا كيس شبسى في اخر الشنطة
كيس مناديل قديم ومتبهدل و فيه مندلين
محتويات أخرى مجهولة الهوية..جاري التعرف عليها!
Facebook Submitter

ز يحكى لمراتو شئ غريب حصلوا

مرة واحد عصبي عايز يحكى لمراتو شئ غريب حصلوا .. قالها أنا عايزا أقولك على حاجة غريبة حصلتلى بس أنا مش كذاب أنتي الكذابة و وقحة و كل عيلتيك و انتي طالق
Facebook Submitter

واحد خكري ابوه عطاه ش

واحد خكري ابوه عطاه شريط ديني جاه بعد اسبوع لقاه متحجب
Facebook Submitter

قائمة الاسماءالموبايل



الصبية اللبنانية
صاحبتي سوزي
حبيبي طوني
صاحب حبيبي طوني
رفيقي ميشيل
The best friend nezar
حبيبي القديم رضا
عمو الشوفير
الكوافير سيمون
الماكيير ايلي
مدرب الرقص روجيه
مدرب الbasketball اندريه

قائمة الاسماء بموبايل الشب اللبناني
طانط مها
حبيبتي ريما
عماد صديق حبيبتي
صديقتي ريتا
الحلاق جو
عمو فريد صاحب ماما
حبيب اختي مايا
معلمة البيانو ماري

قائمة الاسماء بمحمول البنت المصرية
المكوجي حسنين
صديقة عمري نيللي
شهيرة أبلتي بمعهد الخياطة
الجزار عزت
صاحبي الكويتيعلشان يعبيلها رصيد
حبيبي مدحت
حبيبي التاني عادل
حبيبي التالت مرسي
حبيبي الرابع اسماعيل

قائمة الاسماء بمحمول الشاب المصري
الفوال حنفي
المعلم الكبير ابو شنب
استازي بالمعهد عبد الفتاح لاحظوا حرف ز
مصطفى زميلي ايام الدارسة
البلطجي هيما
المحمصة بتاع الفزدقالفستق
المزة شيرين
حبيبتي مروة

قائمة الاسماء بجوال البنت السعودية
الخياطة ام تركي
كارمن عالمة الفلك
الشيخ سعود مفسر الاحلام
كومار السايق
الطقاقة مرام
رفيجتي موزة
بعد جبدي هزاع
أخوي الله ياخذه

قائمة الاسماء بجوال الشاب السعودي
راعي الغنم بو صقر
الوالدة الله يرحمها
زوجة ابوي الثانية
زوجة ابوي الثالثة
زوجة ابوي الجديدة
راعي الوانيت بو طلال
المحشش بو فهد
المبرقعة
صديقتي الروسية تعرف عليها عالنت
حبيبتي حصة
برنامج شبيك لبيك علشان يكلم نانسي ونادين اغناطيوس

Facebook Submitter

وهذا وقته ياحسنين

صعيدي مع زوجته على خط الجبهه . جاء صاروخ من فوقهم الصعيدي صرخ في زوجته : يا وليه أنبطحي . ردت الزوجه : وهذا وقته ياحسنين.

Facebook Submitter

ﺭﺍﺣﺖ ﻫﻴﺒﺔ ﺍﻟﻠﻌﺒﺔ

ﻭﻻﺩ ﺍﻟﺤﺎﺭﺓ ﺑﻠﻌﺒﻮ ﻏﻤﻴﻀﺔ ﺳﻤﻌﺘﻬﻢ
ﺑﻘﻮﻟﻮ :

ﺍﺳﻤﻌﻮ ﻣﻦ ﻫلأ ﻗﺒﻞ ﻣﺎ ﻧﺘﺨﺒﺎ ﺍﻋﻤﻠﻮ
ﺗﻠﻔﻮﻧﺎﺗﻜﻮ ﺳﺎﻳﻼﻧﺖ
ﻋﻠﺸﺎﻥ ﻣﺎ ﺣﺪﺍﺍ ﻳﺮﻥ ﻋﺎﻟﺜﺎﻧﻲ

ﻭﺍﻟﻠﻪ ﺭﺍﺣﺖ ﻫﻴﺒﺔ ﺍﻟﻠﻌﺒﺔ
Facebook Submitter

لجنة شرطة

كان في واحد بيحلم كل يوم أنو في سيارات عمتدعسو فراح لعند الشيخ وحكالو قصتو فكتبلو حجاب وقلو حطو تحت راسك وانت نايم.فحطو ونام وصار يحلم أنو كل ماتجي سيارة وتوصل عندو تلف وترجع فقال لحالو رح شوف شو مكتوب بالحجاب .فتح الحجاب ولاقى مكتوب (أنتبه لجنة شرطة )
Facebook Submitter

صعيدي وامريكي

الامريكى قال للصعيدي وصلتو فين بالتطور؟
الصعيدي رد وقال: ياعم تطور ايه دا احنا رجعنا لورا،
ثم سأل الصعيدي الامريكي: انتو وصلتو فين بالتطور
الامريكي قاله: احنا وصلنا بالتطور اذا القمر الاصطناعى عطل في السما نقدر نصلحه من هون ...
الصعيدي فكر شويةوقل يااااااااااااااه هو المفك بتاعكم طوله أد ايه؟
Facebook Submitter

في صعيدي طقع سرواله طار













قال:خلاص امزح معاك
Facebook Submitter

لا للفيل

يحكى أن ملكاً أتى بفيل إلى مدينته، فكان هذا الفيل يضايق سكان المدينة فقام رجل من الرعية وقال:"يجب أن نتظاهر حتى يخرج الفيل من مدينتا ولا يؤذينا"، وبالفعل تجمع عدد كبير جداً من سكان المدينة استنكارا لوضع الفيل وأظهروا الشعارات المعادية للفيل: "لا للفيل، لا للفيل"، وكان هذا الرجل الثائر في المقدمة. لما اقتربوا من قصر الملك خرج إليه الملك غاضباً قائلاً:"ماذا تريد؟"، فنظر الرجل خلفه فلم يجد إلا عددا بسيطا جداً من سكان المدينة، فقال: "الفيل سعادة الملك"، قال الملك: "ما به؟"، قال: "نريد أن نزوجه بفيلة".
Facebook Submitter

الديدان

مرة واحد بيشتكي من الديدان اللي ف بطنه… داخ عند كل الدكاترة… محدش عرف يعالجه… اخر حاجة قالوله فيه شيخ بيشفي من كل الامراض… راحله واشتكي له حالته… قال له… مشكلتك بسيطة جدا… تروح عند محل بيبيع بطيخ… وتشتري بطيخة حمرة وكبيرة… تقطع راسها وتقعد عليها… بيقوم رئيس الديدان بينزل ويلحس منها شوية… ف هيلاقيه…ا حلوة… هيقول للديدان… شباب انزلوا… قام رايح صاحبنا واشتري اكبر بطيخة حمرا وقعد عليها… نزل رئيس الديدان ولحس منها شوية ولقاها حلوة… قال لهم… شباب طلعوها

Facebook Submitter

الندالة ثم الندالة

واحد ندل بيعلم اولادة الندالة وهو بيموت قالهم الندالة ثم الندالة ثم الندالة مات رموه من ا لشباك
Facebook Submitter

صيني راحوا يجربوا صدى الصوت


واحد انجليزي وواحد فرنساوي وواحد صيني راحوا يجربوا صدى الصوت
الانجليزي قال هاللو فرد عليه صدى الصوت و قال: هالوووو هالوووو هالوووو
الفرنساوى قال بنجور رد عليه صدى الصوت و قال: بنجوووور بنجوووور بنجوووور
الصينى قال شونجا كونجا هونجاهى فرد عليه صدى الصوت و قال: ايييييييه ايييييييه ايييييييه

Facebook Submitter
نكت مضحكة  نكن سفلة  جنسية  نكت بنات  نكت غباء  نكت مدارس  نكت رزيلة  نكت محشش  نكت مجانين  نكت حبيبي  نكت محشش  نكت متنوعة  نكت مصر  نكت حبيبي  نكت مغربية  اجدد النكت  محمد موسى  نكت اردنيه  نكت سياسية  ابو العبد  صور سكس  نكت مدرس  ظ†ظƒطھ  نكت صغيرة  نكت ام عبد  نكت نذل  نكت رياضة  حشاشين  نكت مدرس  نكت جديد  جحا  طفيلي  نكت مجنون  نكت مصريه  نكت أسد  نكت عرض  نكت الجمل  نكت حول  نكتة  الزمالك  نكت واحد  نكت حقارة  شعر  نكت أصعب  نكت حول juj  نكت جذمجى  نكت أنت  خليلي  صور رياضيه  نكت قال  نكت مجنون  الجزائر  نكت أسد  مشاهدة  حزازير  مصرية  نكت عرض  نكت جزاء  نكت واحد  نكت حشاشة  خطوبه مي  نكت أنت  نكت حول سك  نكت أصعب  See  نكت حمار  نكت جحا  نكت حُكم  نكت حمار  نكات جعلين  محششين  cartoons  نكت قروية  صور اطفال  نكت ضب  محشش  نكت عمانيه  فتكات  بحث  الأصدقاء  العاب  نكت ليش  نكت هلا  نواد  احكام  نكت حُكم  نك  search  قال  صور مضحكة